måndag 12 januari 2009

Inspiration

Första dagen på jobbet var riktigt rolig, mycket information och nya människor att hälsa på.
Idag bär det av mot Åh stiftsgård där vi ska ha en liten "kick-off" och inspireras av bl.a Lennart, inspiratör i OAS-rörelsen. Känns väldigt kul!

Igår var det cellgrupp. Som vanligt så var det någon som hade dagens fråga, och frågan var:
När/var /hur kom du till tro? Har du sedan dess tvivlat?
Det är alltid kul att höra människors frälsningshistorier, ingen är den andra lik! För egen del så har jag nu efter ca 12 år som troende berättat min historia ett antal gånger, men igår så var det som om jag var "nyfrälst" igen. Det var intressant. Jag var inte alls beredd på det, utan när jag började berätta "den gamla vanliga" historien om mitt liv, så kom det över mig hur stort det är att komma till tro på Jesus Kristus, rösten sprack och tårarna började rinna. Fantastiskt!
Tack Jesus för att Du älskar alla människor och även mig!

Inga kommentarer: