fredag 8 augusti 2008

More...than meets the eye

"It's more to them than meets the eye"
Citatet är hämtat från filmen Transformers och det är Optimus Prime som uttalar dem.
Han blir förundrad över det mod och den vilja att göra gott som han har sett i människorna.
Jag har funderat ett tag över dessa ord. Jag borde mer tänka så: Det finns mer hos varje människa än vad som syns på utsidan. För egen del vill jag inte bli bedömd av vem jag är bara genom att folk ser mitt yttre. Det finns så mycket mer i mig, mina erfarenheter och mina upplevelser som har gjort mig till den jag är. Detta kan inte bara gälla mig. Det måste vara samma för alla andra oxå. Det finns mer än vad ögat ser...
För egen del så tror jag att det bara är Jesus som kan se HELA människan, men jag ska försöka så gott jag kan att försöka se på människor som Jesus ser dem i fortsättningen. Utan fördömelse, bara i kärlek. Och jag uppmanar alla andra att försöka göra det oxå.
Det blir något att bita i det..
Lycka till
Gud välsigne oss alla

1 kommentar:

AnnaBell sa...

KOOLT Calle....gött skrivet, keep it up. Kul att läsa. Hoppas att du får en bra dag.